Digitale Sportmarketing 3.0
Dit is jouw kans om volledig up-to-date te zijn rondom de laatste digitale ontwikkelingen binnen sportmarketing. In deze online course leren onze vakdocenten je binnen 7 sessies de praktische skills om het verschil te kunnen maken in digitale sportmarketing. Door middel van verschillende inspirerende cases, zul je direct begrijpen hoe je deze digitale skills in de praktijk kunt toepassen en zul je bovendien met nieuwe inspiratie, kennis en energie terug het werkveld in gaan.
Leerdoelen
- Hoe NFT's & Metaverse toegepast worden binnen de sport
- Hoe je fan engagement kan vergroten rondom jouw merk/organisatie/event
- Hoe je een marketingstack kan samenstellen die past bij jouw organisatie
- Hoe je de experience vergroot binnen jouw digitale platformen
- Hoe je jouw social advertisingkanalen inzet met succes
- Hoe je kanalen als Google ads en Youtube inzet om conversie te stimuleren
- Hoe je jouw digital campagnes schaalbaar kan maken
- Welke psychologische beïnvloedingen je kan toepassen binnen jouw campagnes
- Hoe individuele sporters/atleten zich als (digitaal) merk kunnen positioneren
- Hoe je creatieve activaties ontwikkelt met sponsors/partners
- Hoe je de waarde kan bepalen van jouw digitale assets
Voor wie?
- Marketingmanagers en marketeers binnen commerciële -en sportorganisaties
- Professionals die de ambitie hebben om in de sport/sportmarketing te gaan werken
Programma
1. Fan engagement als vernieuwing in sportmarketing
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe zorg je ervoor dat jouw doelgroep engaged blijft met jouw merk/ organisatie?
- Welke strategieën kun je hier toepassen en hoe kan je gamification hierbij inzetten?
- Casus: Team Jumbo-Visma
2. Vergroot de beleving van jouw sportfans
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe je de marketingstack bepaalt voor jouw doelgroep
- Hoe vergroot je de experience binnen jouw digitale platformen?
3. Nieuwe digitale kanalen om sportfans te bereiken
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe kun je jouw social advertisingkanalen inzetten met succes?
- Hoe zet je kanalen als Google Ads en Youtube in om jouw verkoop/conversie te stimuleren?
- Casus: KNVB Nederlands Elftal
4. Maximale impact maken met je digitale campagnes
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe maak je jouw digitale campagnes schaalbaar?
- Hoe pas je psychologische beïnvloeding toe binnen jouw digitale campagnes?
- Casus: Eleven Sports
5. Nieuwe kansen voor sport in de Metaverse
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe jij als merk/organisatie nieuwe toepassingen als: NFT's & Metaverse kan inzetten binnen de Sportwereld
- Casus: Metaverse & NFT's in de Sportwereld
6. Digitaal activeren met commerciële partners
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe ontwikkel je creatieve activaties met sponsors/partners?
- Hoe bepaal je de waarde van jouw digitale assets? (Bijvoorbeeld: email database, social kanalen etc.)
- Casus: Energiedirect
7. Digitale branding van individuele sporters
Tijdens deze bonussessie ontdek je o.a.:
- Wat is de ontwikkeling van de invloed van individuele sporters?
- Welke stappen kun je volgen voor succesvolle branding van atleten?
- Inspirerende cases van Athlete Branding
6. Digitaal activeren met commerciële partners
Tijdens deze sessie ontdek je o.a.:
- Hoe ontwikkel je creatieve activaties met sponsors/partners?
- Hoe bepaal je de waarde van jouw digitale assets? (Bijvoorbeeld: email database, social kanalen etc.)
- Casus: Energiedirect
Voordelen Techonomy Education
- 1 jaar lang onbeperkt leren voor slechts €99
- Toegang tot alle courses op het platform
- Leer van de beste vak-experts uit de (sport)industrie
- Krijg toegang tot een groeiende community van (digital) professionals
- Bekijk alle courses on-demand
- Behaal certificaten en boost jouw carrière
Studiebelasting
- De course bevat 8 uur aan educatieve content
- 1,5 uur per week aan studiebelasting
Aanvangsniveau
- Voor deze opleiding is geen aanvangsniveau vereist.
Certificering
- Officiële certificering van Techonomy Education en Business of Sports Academy
Onze docenten
FAQ
De Digitale Sportmarketing 3.0 course is een digitale cursus. Deze cursus bestaat uit 6 sessies, waarvan de eerste op dinsdag 13 september online beschikbaar komt.
Nee, de cursus begint op dinsdag 13 september. Iedere opvolgende dinsdag komt er een nieuwe sessie online beschikbaar in jouw digitale leeromgeving.
Na het voltooien van de cursus krijg jij een officieel certificaat, waarmee je jouw cv een boost kunt geven. Techonomy Education is geregistreerd in het CRKBO register en voldoet aan de kwaliteitscode voor onderwijsinstellingen in het kort beroepsonderwijs.
Voor €99 krijg jij niet alleen toegang tot deze cursus, maar je schrijft je direct in voor het gehele Techonomy Education platform. Dit betekent dat je 1 jaar lang toegang hebt tot alle features van het platform.
Training Content
About Instructor
Business of Sports Academy
1 Training
Training Includes
- 7 Hoofdstukken
- 25 Paragrafen
- Training Certificate